Az előző gondolatmenetemet folytatva még mindig a versenyképesség témakörében kalandoznék. Nézd meg jól a képet. A te céged hol van a képen? Esetleg sehol sem? Vagyis nem az vagy, aki nyomásra csökkenti a terméke/szolgáltatása árát? Sem az, aki látványos praktikákkal csalogatja a vevőt az „üzletébe”, és nyújt dupla terméket/szolgáltatást azonos árért? És nem vagy középen sem sírva-ríva, hogy a körülötted lévő verseny teljesen ellehetetlenít. Persze nehéz nem megtalálnod magad a képen, de nem is kell mindenképpen azonosítanom magadat az előbbi kategóriákkal.
Szerintem öröm, ha nem tudod magadat a képen elhelyezni. Ez számomra azt jelenti, hogy van benned akarás, szeretnél tenni azért, hogy céged terméke, szolgáltatása, illetve maga a cég úgy legyen pozícionálva, ahogyan az a víziódnak legjobban megfelel.
Nem kell sietned, nem kell lemondanod semmiről, és nem kell a válság árjával sem haladnod. Légy figyelmes, tudatos, és akarj változtatni. A másik dolog: kérj segítséget! Nem szégyen! Egy személyben nem lehet mindenhez érteni, és drága mulatság lenne minden cégben alkalmazni egy marketingest, aki a versenyképesség elemzéseket elvégzi, és ezeket alapul véve találja ki a kampányokat, hogy hogyan szólítsátok meg a vevőt, vagy éppen a termék/szolgáltatás mennyi állja meg a helyét azon a piacon, ahol te vagy. Vagy egy … És itt lehetne folytatni a szakemberek sorával, akik segítséget nyújthatnak neked, hogy a vevő a multik között megbújva téged is észre vegyen.
Sejtem, ezeket nem tartod magvas gondolatoknak. Nem is ez a bejegyzés lesz az, ami céged aktuális állapotán lendít, azonban jó, ha újra és újra hallod, olvasod ezeket a gondolatokat, hogy magad is motivált, és bizakodó légy a jövődet illetően.