Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

A cégvásárlás buktatói és előnyei saját bőrön megtapasztalva

2014.11.03. 14:13 Viki - Lehetőség Menedzser

2012-t írtunk, amikor úgy gondoltam, hogy érdemes lenne a tudásomat és ambícióimat egy saját cégbe fektetni, azonban az akkori 500.000 forintos törzstőke gondolata, illetve az alapítással járó egyéb kiadások kedvemet szegték egészen addig, amíg egy ismerősöm ismerőse nem ismerte fel ezt az igényemet és ajánlott egy ésszerű megoldást.

Ő átadja nekem a cégét, cserébe szavatolja, hogy nincsenek csontvázak a szekrényben.

Én megörültem, hogy belekezdhetek valami nagyba, valami jobba, valami másba.

Hát megköttetett a szerződés. Elindult a felfedezés.

Be kell valljam jó volt. Nap nap után, hónapról hónapra szembesültem a vállalkozói lét csodáival és buktatóival, a megannyi sztereotípiával, ami ezen a féltekén uralkodik és azzal a jóval, amit mások megismerése okoz.

És eltelt majdnem egy év, mikor is kopogtatott a postás. Bár ne tette volna. A borítékban az a fajta dolog várt, ami igencsak kihozott a sodromból. Aki ismer, az tudja, fát lehet a hátamon vágni. De nem most. Az előző tulaj felbontott anno egy szerződést, ami után kötbért kellett volna fizetni a mi adásvételünket megelőző 1,5 évvel ezelőtt. De nem tette. Az átadott dokumentumokban, könyvelési anyagban, sőt beszámolóban sem volt benne. Ugyan az átvételkor segítséget kértem, de ez senkinek sem tűnt fel.

Így esett a nagy eset, hogy elkezdtem alkudozni. Majd jött a másik oldal. Én a felelősségemet kizártam. A másik fél nem mondta, hogy nem fogadja el. Én összekötöttem őket az előző tulajjal.

Eltelt fél év és jött a meglepetés. Egy fizetési meghagyás. Addig nem tudtam mi az. Akkor éppen beteg voltam, nem reagáltam. Bár tudtam volna, hogy reagálni kell.

Mert negyedév múlva jött a behajtás. És a súlyos huzavona. Az, hogy megszégyenülve, bizalmatlanul üljek az asztal előtt azon gondolkodva, hogy ki tenne velem ilyet. Én úgy élek, hogy úgy bánok másokkal, ahogyan szeretném, hogy velem bánjanak.

Jönnek az önismereti kérdések, a kiútkeresés és minden, ami ezekkel jár. Végeláthatatlan huzavona.

És eltelik megint negyedév. Megoldás nincs. Minden pénzt elvisznek. Még azt is, ami nincs a cégben.

És ekkor, egy új kapcsolat révén hallom, hogy van pozitív példa is. Az ő esetében több tíz...

Itt megállok egy pillanatra és újra megszégyenülve, bizalmatlanul állok az egész előtt és megint csak azon töprengek, hogy mit szúrtam el...

A konklúziót rábízom mindenkire saját elképzelése szerint.

De VAN POZITÍV PÉLDA. Én azt rontottam el, hogy a segítség nem volt profi. Azóta megismertem egy társaságot, akik jól csinálják, hitelesek. Bár anno rájuk bíztam volna. Vagy tőlük vettem volna.

Szólj hozzá!

Címkék: döntés problémák folyamat eszköz cég

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr256859867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása