Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Egy példa az üzleti tervezésre

2014.02.25. 10:01 Viki - Lehetőség Menedzser

jack-simony-david-lichtenstein.jpg2013-ban az egyik cégnél, ahol segítettünk, az alábbi helyzet állt fent:
2 ügyvezető a feladatokat egymás között megosztva végezte a napi feladatokat, az értékesítési feladatokat és a konkrét megbízásokkal járó munkát (szolgáltatást adtak).

A terveik között az szerepelt, hogy fél éven belül nyitnak egy irodát - jelenleg a székhely = egyikük lakhelye megoldást használják, illetve a megrendelések számának növekedése miatt, illetve egyéni érdeklődésük, érdektelenségük kiküszöbölésére egy asszisztenssel bővítik a csapatot, így optimális esetben 3 főre bővül a kis cégük.

Szerintük a megfelelő lépések ahhoz, hogy ezt a 2 részcélt - hiszen itt még csak részcélokról beszélünk - elérjék a következők:
- álláshirdetés feladása
- legjobb jelölt kiválasztása
- legjobb jelölt alkalmazása
- és ezzel párhuzamosan irodakeresés, majd iroda berendezése.

Szerintem a megfelelő lépések a következők:
- részcélok összehangolása a stratégiával
- pesszimista, racionális és optimista terv készítése a költségvonzatokkal és időbeli tervekkel
- meglévő folyamatok/ rendszer feltérképezése, benne a felelősségekkel, kompetenciákkal
- az előzőek alapján az új munkakör kialakítása
- ez alapján álláshirdetés készítése
- jelentkezők előszűrése, legjobb 5-tel személyes interjú, lehetőleg tanácsadó bevonásával - hiszen az ügyvezetőktől nagyon eltérő képességű és személyiségű új embert keresnek
- legjobb jelölt kiválasztása, alkalmazása
- legjobb jelölt betanítása a meglévő rendszerbe, a feladatok finomhangolása
- ezzel párhuzamosan a fenti terveknek megfelelően iroda keresése, kiválasztása, tervezése, berendezése, hogy az új munkatárs már egy stabil közegben kezdhessen
- és folyamatosan értékelni az egyes lépések "sikerét".

Te érzed a kettő közötti különbséget? Az egyik egy minimalista hozzáállást feltételez, ami magában lehet sikeres, ezt nem vitatom. De nem profi! És semmiképpen sem hosszútávú sikert eredményez.

Gondolj csak bele! Nincs rendszer, de felveszel egy friss embert, akitől azt várod, hogy mindent megcsináljon, amit odaadsz neki és ezt tegye legalább 100%-osan. Vajon sikerülni fog neki?

Az kommunikálod a partnereid felé, hogy te más vagy a piacon. A te profizmusod értéket teremt. Átgondolt vagy, az egészet nézed, és hosszú távon teszed ezt. Csupán a saját cégedben nem sikerül ezeket a pontokat végrehajtanod!

Persze annyit még hozzátehetek az alapesethez, hogy mindkét "vezető" tisztán látta saját bevallása szerint, hogy mely lépéseket kell megtennie, hiszen megtanulta azt könyvekből, meg a nagyoktól előadásokon, sőt, nekik mentoraik is vannak, akik segítenek 1-1 fontos kérdésben.

Ez egy konkrét eset volt. Nyilván minden tényezőt és adatot nem közöltem, mert nem az volt a lényeg, hanem a látásmód közötti különbség.

Ha érzed, remek - ideje, hogy elgondolkodj a saját céged terveiről, ha esetleg még eddig nem tetted meg-, ha nem akkor sincsen gond. A vezetők sem egyformák, a szemléletnek sem kell mindenáron ugyanannak lennie.

Szólj hozzá!

Címkék: üzlet stratégia folyamat rendszer elemzés visszajelzés eszköz tervezés szervezet tudatosság értékelés terv szemlélet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr65831903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása