Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Rendszer a vállalkozásban - 2. rész

2013.11.14. 12:44 Viki - Lehetőség Menedzser

System_Preferences_icon.png

Legutóbb ott hagytam abba, hogy pontosan hogyan is értelmezzük a rendszert, és annak milyen elemei vannak.

A mostani bejegyzésben a rendszer tulajdonságaira nézünk rá gyorsan, illetve arra, hogy ez hogyan és miért fontos egy cég életében.

A rendszer tulajdonságai a következők:

  • szervesen kapcsolódó részekből áll,
  • a rendszerek alrendszerekből állnak,
  • ha módosítjuk az alkotó elemeket megváltozik a rendszer,
  • a rendszer viselkedése nem csupán az elemeitől, hanem azok egymáshoz való viszonyától függ, így ugyanazon elv, és elemek felhasználásával többféle rendszert is alkothatunk,
  • az összekapcsolt részek működése összehangolt,
  • az alkotórészek között sokféle kapcsolat lehet, mivel minden résznek több, különböző állapota lehet,
  • a felépítés, szerkezet változtatásával a rendszer viselkedése is megváltozik,
  • a rendszerre jellemző tulajdonságok az egészre vonatkoznak, ezekkel a tulajdonságokkal külön-külön egyik eleme sem rendelkezik,
  • a részek közötti kapcsolatok folyamatosan hatnak az elemekre.

Ebben egyébként talán semmi újdonság sincsen, azonban mégis azt tapasztalom, hogy szervezeti mérettől függetlenül megfeledkeznek a cégvezetők, és a cégben dolgozók arról, hogy a működés mögött "valami", nevezzük "rendszernek" leledzik, így a káosznak és az adhoc feladatoknak adnak helyet, amely rengetek energiát visz el, és ez által forintban kimutatható veszteséget termel.

Szóval hiába tudjuk, hogy hogyan kellene működni, ha arról a gyakorlatban megfeledkezünk. Hiába várjuk el az alkalmazottól, hogy 100%-ot nyújtson, ha nem adjuk meg neki hozzá a kereteket, azt, hogy mit várunk el tőle, azt hogyan várjuk és milyen eredménnyel. A rendszer fontossága abban rejlik, hogy abban az elemek közötti kölcsönhatás minősége és fajtája határozza meg a teljes rendszer működését. Erről elfeledkezve is van működés, de a hatékonysága megkérdőjelezhető.

Egy cégben éppen ezért fontos, hogy a célok és stratégia kijelölése mellett a rendszert is rendbe tegyük, hogy a feladatokat, felelősségeket és elvárásokat keretbe szedve tudja mindenki teljesíteni a feladatait, hogy a cél felé vezető úton mindenki a legjobbat nyújtsa.

Ehhez jó eszköz, ha tisztázzuk és rendezzük a folyamatainkat, az ahhoz tartozó erőforrásigényeket, felelősségeket, ha beépítünk ellenőrzőpontokat, mert így a vezető és az alkalmazottak is pontos képet kapnak arról, mi a helyes működés.

Természetesen ez nem egy 100%-os eszköz Mint minden rendszerben, a sok-sok elem/tényező egyedi tulajdonságai nagyban befolyásolják az egészt, azonban a káosznál mindenképpen jobb teljesítés érhető el.


Forrásként felhasznált elektronikus tananyag linkje: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0027_RSZ1/index.html)

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer eszköz lehetőség vezető szemlélet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr875632879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása