Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

A tudatos vezető?

2013.04.18. 09:06 Viki - Lehetőség Menedzser

vez01.jpgA tudatos vezető címmel nem a volán mögött ülő úriemberre/ hölgyre célzok, hanem arra, aki céget vezet, 1-2-10 embert foglalkoztat, hozza meg naponta döntéseit annak érdekében, hogy bevételt termeljen.

Na most ő az, akiről most szólni szeretnék, és teszem ezt az elmúlt hetek tapasztalatait összegyűjtve, amelynek alapot több, mint 20 megbeszélés/ tárgyalás/ meeting adott.

A vezető ezen alkalmak alapján:

  1. nem tervez, ha tervez, vagy inkább célt állít maga elé, nem szól többről, mint a túlélésről, vagy arról, hogy a saját malmára hajtsa a vizet. És igen: elvileg lehetne ez az üzleti élet veleje. Én mégis azt gondolom, hogy ehelyett, vagy inkább mellett olyan célokat is kitűzhet maga elé az ember, amely nem pusztán az anyagiakhoz tartozik. Ez már szemléletbeli változást jelentene, amire most nagy szüksége van a kkv szektor cégvezetőinek.
  2. nincs üzleti terve, hiszen erre csak akkor van szükség, ha pályázni, vagy hitelt felvenni szeretnének !? És ugye, most se pályázni, se hitelt felvenni nem lehet. És egyéb alternatíva nincs - Állítják az asztal túlsó oldalán ülők. Ennyire azért nem szomorú a helyzet. És az üzleti tervre nem csak a fenti esetekben van szükség, hanem ahhoz is, hogy pl. eldöntsük egy új termék/szolgáltatás bevezetése megéri-e nekünk, vagy, hogy megnézzük, milyen számokat is várunk az értékesítéstől. Mert azt mondanom sem kell, hogy hiba azt célként kitűzni, hogy minél több bevételünk legyen. Ha megmondjuk, mennyit szeretnénk pontosan, akkor könnyebb vizsgálni, hogy milyen módszerrel ehhez képest mit sikerült elérni, és mi az, ami működik, és mi nem.
  3. fejben is csak fél évre tervez. Ezt nem is részletezném. Egy céget egész egyszerűen nem fél évre hozunk létre, így kell a távlatokban is gondolkodni.
  4. mindent kipróbál függetlenül attól, hogy mire is van szüksége igazán, azonban nem von be senkit,
  • mert az drága,
  • értelmetlen,
  • már próbálta,
  • stb.

Ez a 4 pont különösen problémás, mivel jelenleg a piacon fennmaradni, megtartani a vevőket, alkalmazkodni csak úgy lehet, ha vannak alternatíváink, amelyeket viszont meg kell alapozni,és mivel nem egymagunk toljuk a szekeret, ezért szükséges leírni, nem csak kimondani a dolgokat. Én azt tapasztalom, hogy az írott dolgoknak különös ereje van, képes "megvalósulni" pusztán az által, hogy láthatóvá válik. Ezzel szemben a szó elillan, nem mérhető, számon kérhető.

Te melyik vezető vagy? Az általam tapasztalt, vagy már a tényleg tudatos, akit ok-okozat, racionális döntéshozatal és együttműködés jellemez?

Ha van valami konkrét élményed ezzel kapcsolatban, kérlek oszd meg velünk!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr515232664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása