Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Nem csalás, kábítás

2012.05.30. 15:04 Viki - Lehetőség Menedzser

Ma nem tudok másról írni csak arról, hogy hogyan rökönyödtem meg egy internetes böngészés során. Kérlek, nézd el nekem a szokásosnál is személyesebb hangvételt, de ez az eset egyenesen letaglózott, még most sem tértem magamhoz.

Ugye van ez a blogunk, ahol az utóbbi időben az üzleti tervezés, az üzleti ötlet kérdéskörét jártam körül. Ma is ennek a témának szerettem volna egy kis időt szentelni. Gondoltam, ma egy kis gondolatébresztéssel indulok neki a feladatnak. Igen, nekem is szükségem van ihletre, így a szokásos módszerhez nyúltam. Irány a jó Google és a kedvenc kulcsszavaim: üzleti ötlet.

Sorra vettem az első két oldal linkjeit, és hangos felröhögés után, mélyrepülésbe kezdtem. Történt ez, miután megláttam a következő tevékenységet: általány díjért üzleti ötletekkel bombáz az egyik cég. Morbid. Sírok és nevetek egy időben. Vajon milyen részletes az ötlet? Ők tudják-e, hogy az ötlet nem minden? Nekem szól-e egyáltalán az ötlet? Van-e időm ennyi ötletre? Emlékezetből mondom, 3 hónap alatt közel 50 ötlettel fognak bombázni…

Amiért letaglózott: én előfizetek, mondjuk 60.000 Ft+áfáért erre az 50 ötletre, Mari is előfizet rá, meg még Magyarországon mondjuk 200 elkeseredett cégvezető (és ez legyen csak a következő negyed év). Laza fejszámolással is 202*60.000*1,27 Ft-ot fizettünk (15.392.400 forint). És ugye, ha ez az ötlet nincsen kidolgozva, azaz olyan, hogy „Gyártsunk smiley szemeket plüssállatok szemének, mert ez mekkora ötlet”, és még meg is tetszik, kifizettem 60.000 + áfát az ötletért + a piacelemzésért mondjuk 400.000 forintot + az üzleti tervért mondjuk még 200.000 forintot, és kétheti munkámat is beletettetem, mire eljutok odáig, hogy eldöntsem, érdemes-e belevágnom.

És mit tesznek bele ők? Van a tarsolyukban, mondjuk 100-150 ötlet. Vajon ezt járatják körbe, vagy időről-időre kiveszik azokat, amik már élnek? A kérdés megválaszolását rátok bízom.

Mindenesetre ők egy jó ötlettel, egy fantasztikus kaszáló gépezettel léptek a piacra, és tudjuk milyen a piac, ne legyenek téveszméink: azért vannak itt, mert vannak olyanok, akik elhiszik, remélik, várják, szeretnék, akarják…. a csodát.

Szólj hozzá!

Címkék: üzlet ötlet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr454555203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása