Innováció
A gazdasági fejlődés elengedhetetlen eszköze az innováció, ami alapvetően újdonságot hoz a szervezet életébe. Ez az újdonság realizálódhat egy termékben, szolgáltatásban, egy folyamatban, vagy a szervezet akármelyik egyéb elemében, amivel valamilyen újszerű dolog jön létre. Mivel az innováció mindig valamilyen újdonság, így nem feltétlenül kell nagy, több milliós szervezetfejlesztésre gondolnod. Kis lépések- apró innovatív gondolatok is teremthetnek értéket.
Fontos, hogy az innovatív cég célkitűzései végső soron nem különböznek a nem innovatív cégekétől. Az innováció egy eszköz a kezedben, amelynek révén a nyereséget és a szervezet értékét tudod növeli.
Mikor használjam ezt a kifejezést?
Bármikor, mindig, az autóban ülve, egy tárgyalás közepén. Az innováció nem egy egyszeri dolog, kell, hogy belebegje a szervezet auráját, hiszen bármikor előtűnhet egy gondolat, ötlet, amely elindít az úton. Ne valami helyett, hanem minden mellett használd a fogalmat!
Versenytárs
A szervezetnek ahhoz, hogy sikeres legyen a piacon, ismernie kell a piaci szereplőket, akik a tevékenységét befolyásolják, így nem szabad csak a fogyasztók/vevők oldalát ismerni, hanem szükséges a versenytársakkal is foglalkozni, hiszen ugyanazon a piacon többen akarjuk ugyanazt a vevői csoportok elérni, és ha ismerjük, hogy kik vannak még rajtunk kívül a versenyben, akkor saját magunkat, termékünket, szolgáltatásainkat is sokkal jobban pozícionálhatjuk.
Mikor használjam ezt a kifejezést?
Akkor, amikor szó esik a konkurenciáról. Tudom, nem szeretsz rájuk gondolni, azonban kell. A konkurencia nem feltétlenül rossz. Segít minket abban, hogy megtaláljuk helyünket, egyediségünket a piacon, rengeteg infóval szolgál, általunk magunkat is jobban ismerhetjük, így ha meglátod a konkurenciád hirdetését, ne kikapcsold a TV-t, rádiót, vagy becsukd az újságot, hanem szemléld figyelmesen, kezeld versenytársként, tanulj tőle, lépd meg azt a lépést, amit ő esetleg nem vesz észre.
Piac
És eljutottunk a piachoz, ami gyakorlatilag a cégünk működésének színtere: Mi terméket, vagy szolgáltatást adunk, amiért cserébe pénz kapunk. Ez a butított verzió. És egyáltalán nem ilyen egyszerű. A piacra be kell törni, meg kell maradni, szükség van megújulásra, és alkalom adtán a visszavonulásra is, hiszen a piac állandóan változik, mikro és makro tényezők befolyásolják, amelyek eljutnak a te cégedig, termékedig, szolgáltatásodig.
Mikor használjam ezt a kifejezést?
Ez is olyan, mint az innováció. Mindig figyelni kell, nem feledkezhetsz meg róla, nem bújhatsz el előle. Rengeteg lehetőség rejlik benne, de csak akkor aknázhatod ki, ha nyitott vagy, az aktuális információkkal tudsz bánni, és meg is akarod lépni a szükséges lépéseket.