Most csak egy rövid, gondolatébresztő bejegyzést szeretnék írni, amit a MALÉV csődje miatt az egyik barátom az FB-n megjegyzése ihletett: Milyen érdekes, hogy a piac 2-3 óra alatt rárepült a lehetőségre?
Ez azért érdekes, mert csak nekünk tűnik úgy, hogy ez 2-3 óra volt, valójában (és ezt a február 3-án a Travel Service ügyvezetőjével készült riport- Egyenes Beszédben- is alátámasztja) erre már egy hónapja készültek.
Korábban már beszéltem arról, hogy fontos figyelni a versenytársakat. Na, ezért is érdemes, hiszen nagyon egyszerű a piac törvénye: az űrt hamar be fogják tölteni. Ha egy szereplő kilép a piacról, az ottlévők a felszabadult részt hamar átveszik. Ebben a turbulens világban ez sajnos szinte mindenkivel megeshet, így érdemes a piaci versenytársainkat figyelni, hiszen így könnyen juthatunk olyan piaci részesedéshez, amit egyébként súlyos marketing és fejlesztési pénzekkel tudnánk csak megszerezni.
Másik dolog: erre készülni kell. Nem elég csak látni, lennie kell ilyen helyzetekre is tervünknek. Tudom-tudom, kisvállalatok vagyunk, nem fogunk ilyen helyzetbe kerülni. Dehogynem! Csak nem a MALÉV-val, hanem a szomszéd kisbolttal, vagy a helyi pékséggel stb.
Szóval, megint csak arra szeretném a figyelmet felhívni, hogy amennyiben nincs erre erőforrás (humán vagy tudás, vagyis azért nem végezzük ezt a figyelést, mert nincs ki végezze, vagy azt se tudjuk honnan kezdjük), mindenképpen kérjünk segítséget. Megtérül már az első alkalommal!
(a kép lényege a cikkhez, hogy ha nem cselekszünk, így járhatunk:-))