Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

A XXI. század vezetője – 1. rész

2012.02.08. 08:07 Viki - Lehetőség Menedzser

Eddig több szempontból megközelítettük a stratégia kérdéskörét, beszéltünk már szemléletbeli dolgokról, és arról is, hogy kis lépésekkel minden cél elérhető a zord körülmények ellenére is.

Most azt gondoltam, hogy ne a szervezet oldaláról, hanem a vezető felől közelítsük meg egy kicsit a témánkat, vagyis mit is vár el a 21. század egy vezetőtől.

Mint mindig, nem szakirodalmat, nem nagy gondolkodók még nagyobb ideáit szeretném veletek megosztani, hanem tapasztalatokat, illetve tapasztalatainkat. Remélem, fel tudjátok majd használni, vagy mint általában: elindít bennetek 1-2 gondolatot.

A XXI. század vezetője, és talán a vezető nem is mindig a legkifejezőbb szó, folyamatos „küzdelmet” vív a belső vevőkkel (munkatársak) és a külső vevőkkel (partnerek, beszállítók), miközben figyel és reagál a környezetre (mikro, makro) és mindezek során információt gyűjt, amelyeket elemezve irányítja a szervezetet a célja felé.

És persze (a környezetre reagálva) a szerintem legfontosabb 3 kompetenciához (elkerülvén a plagizálás vádját) Csath Magdolna Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században című 1994-as kiadású munkáját segítségül hívom, hogy legyen vezérfonalam.

A XXI. század vezetőjének egyik legfontosabb kompetenciája az emberekkel való bánás képessége, hiszen nem szabad arról elfeledkeznie, hogy az ember is egy erőforrás, így a vele való bánásmód kihat az értékére, minőségére, és élettartamára. Vagyis az, hogy hogyan motiválom, hogyan kommunikálok felé, hogyan adok neki visszajelzést, hogyan építek csapatot, egyáltalán adok-e felelősséget, vagy tudok-e vezetőként, mint mentor szerepelni, mind meghatározzák azt, hogy az emberi erőforrásaimmal meddig, és milyen módon számolhatok.

Sok-sok példát tudnék felsorakoztatni (szerencsés vagyok, mert vezetőm az ebben a cikkben, és a következőben felsorolt kompetenciákkal rendelkezik), hiszen minden nap szembesülök pozitív tapasztalatokkal, de gondolom, te valami negatív példa után epekedsz, hogy lehessen rajta csámcsogni, így beadom a derekamat. Lássuk a példát: adott egy cég, ahol a vezető egy személyben vezet, ellenőrzi a többiek munkáját (ebben az esetben a többiek alvállalkozók), kapcsolatot tart a partnerekkel, elintézi a beszerzéseket, számlát állít ki, tárgyal, kapcsolatokat épít, ügyfélszolgálatot vezet, és megválaszolja az érdeklődők mindennemű kérdését. Szerinted napi hány órát dolgozik? Miért nem képes kiadni bizonyos feladatokat a kezéből? Meddig tartható ez az állapot? És a cég fejlődik, és ez szomorúbb dolog, hiszen ebben az esetben a vezető ereje fog gátat szabni a további fejlődésnek, mert lesz majd egy olyan pont, ahonnan nincs tovább. Pedig csak egy kis bizalmat kellene fektetni, legalább egy emberbe, aki mondjuk: elintézi helyette a beszerzéseket, vagy ügyfélszolgálatot, számlákat, megválaszolja az érdeklődők kérdéseit. És mindez rengeteg energiáját szabadítaná fel a vezetőnek, hogy a fejlődést végig tudja kísérni.

Mára legyen ennyi, a hét második felében megismerkedhetsz a másik két kompetenciával is.

Szólj hozzá!

Címkék: motiváció fejlődés visszajelzés humánerőforrás felelősség csapat tapasztalat munkatársak század vezető készségek 21.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr344077630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása