Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

3. lépés: TERVEZÉS!!!!

2012.01.23. 10:06 AStratéga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Mint a navigációs rendszerben, aztán persze jöhet az újratervezés is :-). Na, de ne szaladjunk előre. Ott vagyunk, hogy van egy rahedli adatunk, ebből már következtetéseket is levontunk, szóval már a nehezén túl vagyunk. Most a feladatunk az lesz, hogy a meglévő következtetéseink alapján eldöntsük, hogy mit kezdünk ebben az évben a szolgáltatásunkkal/termékünkkel. Tudom, tudom, nincs idő ezzel foglalkozni, meg ki tudja megmondani, mi lesz stb. Tényleg nehéz, én teljesen elismerem, de az győz, aki mindvégig kitart, valamint akinek információi és stratégiája van.  Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne foglalkozzunk ezzel a témával. Meg kell tenni ezeket a lépéseket, dolgoznunk kell azon, hogy versenyképességünk megmaradjon, ne csökkenjen, hanem adott esetben nőjön. Tessék erre időt és energiát szakítani, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy felesleges. Csak arra tudok mindenkit biztatni, hogy tegye meg, meg fogja érni. Kicsit vizsgáljuk át a napi feladatainkat, esetleg lehet még kollégáknak leadni feladatokat (tudom, hogy csak mi tudjuk 100%-osan elvégezni a munkát, de lehet, hogy elég lesz az a 92% is, amivel a kolléga megcsinálja). Vagy azt is megvizsgálhatjuk, ha nincs alkalmazottunk, hogy esetleg nem lenne-e érdemes felvenni egy alkalmazottat. Persze, tudom, most növekedett a minimálbér, sok a járulék stb. De azt is nézzük meg, hogy mennyit nyerünk vele. Na, de nem ezzel akartam foglalkozni, hanem a termékünk/szolgáltatásunk jövőjével.

Szóval, most a 3. lépésnél tartunk, vagyis annál, hogy mit csináljunk a termékünkkel ebben az évben. Nagyon lényeges, hogy a piaci igényeknek és trendeknek megfelelően valamilyen fejlesztésre mindenképpen szükségünk lesz. Milyen fejlesztések lehetnek ezek? Lehet, hogy a piacon túl drága a termékünk, mit tehetünk? Először is, ne egyből árat csökkentsünk, nézzük meg, mi mást lehet még tenni, a piacon hol van a mi termékünk. Lehet egyszerűen egy új marketing stratégiára lenne szükség csak. Vagy nem foglalkozunk a már meglévő vevőkkel, akkor kezdjünk el egy ilyen programot. Vagy szimplán nem ismernek minket. Akkor pozicionáljuk magunkat. És így tovább. Rengeteg lehetőség van. Lehet, hogy az előállítási folyamatban kell bizonyos dolgokat fejleszteni, lehet, hogy a kommunikációt kell erősíteni, lehet, hogy modernebbé kell tennünk a portékánkat. Ezt csak akkor lehet biztosnak mondani, ha megvannak az adataink és a következtetéseink az előző lépés alapján.

Ami viszont lényeges, és tudom, hogy már unalmas, vagy túl evidens, de ne feledkezzünk meg két dologról: egyrészt írjuk le, hogy mit fogunk változtatni, és ettől milyen eredményt várunk, valamint ezt mondjuk el a velünk együtt dolgozóknak (feltételezem, hogy az elemzési folyamatban egyébként is részt vettek). És most tervezzünk: a fejlesztésekhez készítsünk "projekttervet" vagyis osszuk fel a lépésekre a fejlesztést. Majd határozzuk meg, hogy milyen erőforrásra van szükség, valamint mennyi időt vesznek igénybe a lépések. És megint csak mondjuk el a munkatársaknak, valamint osszuk ki a feladatokat.

Most pedig veregessük meg a vállunkat, hiszen nekünk is kijár az elismerés: a céget elindítottuk a fejlődés felé. Mindig az első lépés a legnehezebb, de mi már túl vagyunk ezen, így tovább menni már nem lesz nehéz. Csak haladjunk előre. Ja, és ne feledkezzünk meg az ellenőrzésről. De erről majd a következő bejegyzésben.

Szólj hozzá!

Címkék: jövő fejlesztés tervek cég idő vezetés tervezés bevétel értékelés

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr693590029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása