Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

2. lépés: versenytársak

2012.01.19. 11:03 AStratéga

Most jön a kedvencem. Én ezt szeretem a legjobban, van egy kis James Bond agymenésem, így ha információt kell gyűjteni és elemezni, az nekem mindig külön örömöt okoz. Van, akinek ez nehéz, nekem olyan ez, mintha játszanék. Ezért ez a bejegyzés megint lehet, hogy kissé személyes lesz, de hát talán ebben az "irodalmi" formában bocsánatos bűn lesz.

Hogyan is kezdjünk hozzá? Először is, döntsük el, hogy melyik szolgáltatásunkkal, termékünkkel foglalkozunk először, vagy azt, hogy egyáltalán érdemes-e szétszedni ezeket a termékeket. Vagy érdemes-e mindegyik termékkel foglalkozni? Ha ezen egy kicsit mélázunk, lehet kiderül, hogy vannak olyan szolgáltatások, termékek, amikkel már nem érdemes foglalkozni (mondhatnám azt is, hogy a termékek hospice-házába kerülhetnek), és vannak olyanok, amikkel viszont sokkal többet szükséges törődni. Tehát most eldöntöttük a vizsgálatunk középpontját.

Akkor most kezdjük el használni a rendelkezésre álló információ-kutató eszközöket, nevezetesen a Google-t, és más keresőmotorokat, valamint a piaci ismeretünket, hogy összegyűjtsük azokat a cégeket, akik a mi termékünket/szolgáltatásunkat adják el másoknak mondjuk ugyanazon célpiacnak, mint mi. Vagyis nem biztos, hogy szükséges a Tescot számba vennünk, de a szomszéd utcában lévő kisboltot igen. Na, most van egy listán.

És most jön az izgalmas dolog: tudjunk meg minél többet ezekről a cégekről, szolgáltatásokról (ezzel együtt a célpiacunk fogyasztói magatartásáról is - jaj, de szép szó ez :-)). Itt mindenkinek a saját képzeletére és személyes képességeire bízom, hogy ez hogyan teszi meg. Nem kell félni, más is ezt fogja tenni, tehát tuti, hogy rólunk is "kémkednek", ezt pedig vegyünk megtiszteltetésnek, hiszen ez azt jelenti, hogy nekik mi versenytáruk vagyunk- tehát versenyben vagyunk! Lehet gyűjteni szórólapot,olvashatjuk a blogjukat, elmehetünk általuk szervezett rendezvényekre, gyűjthetünk cikkeket róluk, vagy próbavásárlást tarthatunk stb.

És eljutottunk oda, hogy van egy csomó információnk arról, hogy ki mit árul a piacon, és mennyiért. Ha ügyesek voltunk, és beszélgettünk is, még azt is tudhatjuk, hogy mit tartanak a legnagyobb kihívásuknak a piacon, milyen nehézségeik vannak, vagy milyen sikereik. Ezek talán a legfontosabb információink lesznek. Ha ezzel megvagyunk, itt az ideje kitekinteni: nézzük meg mi folyik a világban a mi szektorunkban. Milyen fejlesztések vannak, mit csinálnak a "nagyok".

Eddig eljutva már rendelkezünk annyi, de annyi információval, ami már bármilyen következtetés levonására képessé fog minket tenni. Na, és most vagyunk ott, hogy mi a bánatot kezdjünk ezekkel. Hát, igen, ez lesz a legnagyobb feladat. Mert hát mindenki rendelkezik egy csomó infóval, sokan ugyanazokat az információkat birtokolják, mégsem ugyanazt a következtetést vonják le. Ez a szépsége a dolognak. Ha igazán előremutató következtetést szeretnénk, tudom ajánlani a csapatmunkát. Ennek meglesz az az eredménye, hogy több szempontból is láthatjuk, merre is tarthat a piac.

Gratulálok annak, aki most ezt a kissé hosszúra nyúlt bejegyzésemet elolvasta, és nagyon remélem, hogy érdemes volt. James Bondok! Tettre fel! (folytatjuk.... vagy hát legalábbis én)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr593589407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása