Március hónap sűrűre sikeredett, egyrészt a különböző rendezvények, másrészt a természet játékának köszönhetően. Én már érzem, hogy itt a tavasz, a hétvégére ígért mínuszok ellenére is, és tavasszal mi lenne jobb téma, mint a megújulás? Igen, az első pár mondatom alapján hihetnéd, hogy szépségápolás, wellness, fitness, lélek témakörbe csapok bele, de elkeserítelek, hiszen visszatérő olvasóként tudhatod, hogy ez a blog lehetőségek, kifejezetten a mikrovállalkozó vezetők lehetősége után kutat.
Tegnap az Áruld a neten! konferencián vehettem részt a Haszon Akadémia meghívásával, ami egy nagyon színvonalas rendezvény volt, így elhatároztam, hogy röviden, csak pár gondolatban összeszedem, hogy mit látnak a gyakorlott webáruház tulajdonosok, mi a sikerük titka.
Először jöjjenek a hívószavak, amelyek mellett már a tervezés során sem szabad elmenni:
- készletezés
- másnapi szállítás
- kp
- logisztika
- automatizált háttér
- marketing -> AdWords
- elállási jog
- adatkezelés és adatvédelem
- biztonsági kérdések
- vásárló és vásárlási folyamat
- konverziós ráta
- információ
- online fizetés
Ezek csak szavak, de mi a siker titka?
A webáruház sikerességének az előadók által elmondottakat figyelembe véve 4 szintje van:
4. A tervezés, ami nélkül belevágni semmibe sem érdemes, hiszen tervezés nélkül a fenti hívószavak nem teljesülhetnek.
3. Hatékony üzemeltetés, vagyis a rendszer (maga a szervezet működése) olyan működése, ahol a vásárlóra idő fordítható az által, hogy amit csak lehet automatizálunk, optimalizálunk.
2. Vevőbarát kialakítás, ami segít a vásárlási döntésünk meghozatalában.
1. És a hatékony webáruház motor, ami jó, követhető, reagál a kor igényeire, jól kezelhető.
Ugye én magam nem vagyok webáruház szakértő, sőt, eddig a gondolata sem igazán foglalkoztatott, hogy belekezdjek. Azonban a tegnapi nap rávilágított, hogy ez egy remek alternatíva lehet abban az esetben, ha a megfelelő mennyiségű pénz-energia-információ, illetve elhivatottság valakinek rendelkezésére áll. A konkurencia egyre nagyobb, de hozzáadott értéket, egyediséget teremtve, még sokaknak van helye a piacon.
Egy érdekes adat: az információhiány okozza a nem vásárlások 90%-át! Még érdekesebb: az információ hiány a cégek nagy százalékának vesztét is okozza. Információk nélkül nem lehet tervezni, tervezése nélkül nem lehet dönteni, döntés nélkül nem lehet belevágni semmibe. Ezzel a gondolati sorral kívánok nektek Kellemes Hétvégét!