Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

    Nincs megjeleníthető elem.

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Az üzleti ötlet

2012.05.14. 08:13 Viki - Lehetőség Menedzser

Kép forrása: http://www.cartoonstock.com/directory/b/business_idea.asp

Mi számít jó ötletnek? Mibe érdemes belevágni? Többen kérdezték tőlünk ezt az elmúlt hetekben, és a válaszaink nagyjából a következőek voltak. Bármi. Minden. Döntsd el, hogy te mit szeretnél, majd nézzük meg, hogy hogyan valósítható meg. Utána dönts, hogy érdemes-e belevágni.

Mire is gondolok? Valakinek van egy ötlete. Azt elmeséli nekem, és azt várja, hogy mondjam meg, hogy jó ötlet-e. Vajon véleményezhetem-e úgy, hogy nincs meg minden információm, mert ugye az ötlet nem elég. Kell mellé a megvalósulás formája, követelményei, helyszínei, erőforrásai, illetve hogy mi a célcsoport, egyáltalán hogyan is néz ki a piac, mit várok az egésztől… és még sorolhatnám.

Azaz, az ötlet a legkisebb rész, mert ezt követi a koncepció (ami ugye általában hiányzik), majd a kutatás (piac, versenytársak, termékek/szolgáltatások, célcsoport, tevékenység…), és az elemzések, tervezések (induló tőkeigény, üzemeltetés, bérköltség, egyéb kiadások, várható bevételek…) és következtetések. És míg az ötlet, csak úgy kipattan az ember fejéből (nekem személy szerint a M2-esen szokott nagy megvilágosodással ötletzúdulásom lenni), addig ezekre érdemes sok időt, és komoly energiát szánni.

A tapasztalat azt mutatja, hogy ez marad el legtöbb esetben. És melyek lesznek a következményei?

  • növekszik a tönkremenő vállalkozások száma
  • kudarc kudarcot ér

Szólj hozzá!

Címkék: üzlet koncepció ötlet terv

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr904507213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása