Mai bejegyzésem a humánerőforrás témakörben fog mozogni. Ne haragudjatok ezért, de köt a végzettségem, és a saját szakmai érdeklődésem J
Ahogyan azt a képen is láthatjátok a munkavállalók pótlása több módszerrel is történhet, erre nagy mennyiségű szakirodalom létezik, rengeteg portál, ami azonnali információval szolgál, és rengeteg cég, aki a HR toborzást, kiválasztást, és egyéb folyamatokat is tudja támogatni.
Miért is fontos ez a téma? Nos, biztosan ez is a könyöködön jön ki. HR??? Humán erőforrás??? Miért is erőforrás? Gizi nem csak munkavállaló? Miért kellene többet foglalkoznom vele annál, mint hogy felveszem, megkapja havonta a fizetését, és rászólok, ha valamit rosszul csinált?
Sőt, azt hiszem, hogy egy-egy bejegyzésemben már bele is kezdtem a téma körüljárásába.
AStratégia előző bejegyzéseiben az innováció témakörében pro és kontra érveket hozott fel. És talán meglepő volt, de itt is felmerült a HR kérdése. Igen, a HR bármiről is beszéljünk a szervezetben, ott van, és nem lehet, nem érdemes megkerülni. A HR-t azért szeretjük, mert annak ellenére, hogy most arra gondolsz, hogy drága, képes ötleteivel, elképzeléseivel az innováció költségét csökkenteni. Hiszed, van sem, ez igaz.
Hogyan is vonhatod be őket a fejlesztésekbe azon kívül, hogy kiadod nekik a feladatot? Vannak erre jó módszerek:
- kihelyezhetsz ötletládákat, ahová anonim módon, vagy akár nevüket vállalva elhelyezhetik az ötleteiket,
- beépíthetsz a fizetésbe, jutalékokba egy olyan részt, ami az innovációt ösztönzi,
- módosíthatod úgy a légkört, hogy elmondják a véleményüket,
- elküldheted nyílt napra, amiről olyan beszámolót kérsz, amelybe ő az ötleteit beépítheti,
- rendezhetsz brain stormingot,
- vagy egy belső tréning folyamán is beépítheted a feladatok közé.
És ez még csupán pár ötlet volt, amit felhasználva újabb szemszögek, szempontok kerülhetnek elő, amelyekkel jobbá, hatékonyabbá varázsolható a szervezet.
Persze távolról okosnak tűnhetek. Amit még mindenképpen tudnod kell, hogy sok mindentől függ annak kiválasztása, hogy hogyan indulj el az úton:
- mennyi ideje dolgoztok együtt?
- mivel foglalkozik a szervezet?
- melyek a szervezet céljai?
- milyen a szervezet kommunikációja, légköre?
- milyen a vezető?
- mivel motiválhatóak az egyes beosztottak?
Mára ennyi volt. Ha esetleg még vannak egyéb ötleteid, ne tartsd magadban, kommentelj. Segítsünk együtt 2012-ben a cégvezetőknek J