Érték
Értéknek általánosságban az számít, ami ritkaságával, egyediségével vagy éppen pótolhatatlanságával tűnik ki a sokaságból. Érték sok minden lehet: egy folyamat, egy munkatárs, egy ötlet, egy új gondolat, végtelen hosszú a lista, még akkor is, ha csak az üzleti életet vesszük figyelembe.
Mikor használjam ezt a kifejezést?
Én akkor használom ezt a fogalmat, amikor a nehézségekről, problémákról akarunk hosszasan elmélkedni, miközben megfeledkezzünk arról, hogy nem csak negatív események vannak az életben. Ezekben a helyzetekben is érdemes észben tartani, hogy értékek vesznek minket körül, és ha ezeket felismerjük, erősítjük, akkor kevesebb problémával kell szembenéznünk. Érdemesebb értékek mentén fejleszteni, újra gondolni a céget, ahelyett, hogy tűzoltó jelleggel toldozod-foltozod a céget.
Tulajdonosi érték
A tulajdonosi érték fogalma a 20. században megváltozott, a tárgyi értékek helyett olyan tényezők váltak értékessé egy cégben, mint pl. a szerződéses állomány, a szervezet azon része, amelyik a tudást hordozza, a folyamatok működése vagy éppen a prosperitás (folyamatos termelésre való képesség, mennyire nyereséges). A tulajdonosi érték adja egyben a cég értékét is, ezért nagyon fontos, hogy felismerjük, hányadán is állunk vele.
Mikor használjam ezt a kifejezést?
Például olyankor, amikor az új BMW-del dicsekednél, érdemes hogy eszedbe jusson, hogy ez csak egy kis falat a tulajdonosi érték szempontjából, nem erre kell, érdemes felvágnod.