Reggel, mint mindig előveszem a fontosnak és/vagy elolvasásra ítélt leveleket és hírleveleket.
Igen. Olvasok hírlevelet. Pontosan azért, mert nem tudhatom, hogy mi vált ki majd a "fejemből" egy nagy ötletet, vagy mi hozza meg azt a felismerést, hogy AHA.
És igen, hagyom, hogy reggelente kezdésként összefüggéstelenül cikázzanak a gondolataim. Szóval vissza a témához!
A Piac és Profit hírlevelében 8+1 pontban összeszedték a sikerreceptet, vagy afelé hajazó tippeket, hogyan lehet a céges költségeket csökkenteni. Ezek a következők:
- Mindenki dolga
- Érhető elvárások
- A „spanyolviasz”
- Kontrollált beszerzések és eszközhasználat
- Okos eszközök
- Szortírozás
- Kevesebb energia
- Verseny
- Barter
Gondoltam megkérdezlek Titeket, hogy Ti ezek közül mit használtok? Nektek vajon mi vált be?
Segítségként én leírom az idei "változtatásainkat" azzal a megjegyzéssel, hogy állományban csak 1 fő van, a többiek bedolgoznak, szóval ez a kiadásokat is jelentősen csökkenti. Így az előző években már maga a struktúra is segített a költségek csökkentésében, továbbá, már csak 1 helyről szerezzük be a napi munkavégzéshez szükséges dolgokat, elismerjük az otthonról végzett munkát, sőt, kifejezetten szeretjük, ha itt is meg tudjuk fogni a pénzt. Ehhez idén hozzájött még egy kis kaland a bankkal (cirka 3,5 óra), amikor egy jobb "csomagra" váltottunk. Természetesen a barter gondlatban folyton ott van, de a hatékonyságát nagyon fel kell mérni, ahogyan azt is, hogy a már másoknak bevált dolgok tényleg működőképesek-e nálunk?
Szóval hogyan látjátok? A felsorolt kategóriák tényleg eredményesek, vagy eddig csak többletmunkát generáltak? Vajon a cégetekben mindenki elkötelezett a cég jövőjét illetően, így maga is takarékoskodik a céges erőforrásokkal vagy sem?