Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Pesti történelem egy mosodában...avagy egy 60 éves ruhatisztító üzlet
  • Robotkutyák a parkban
  • A "száraz Amerika" 13 éve - III. - Inni végre szabadon!
  • F1: Ferrari-alkatrészeket foglalt le az FIA
  • A Star Wars részek rangsorolása, új szempontok alapján
  • Egy dunai felderítő feljegyzései
  • Látványos épület fényfestés három napig a Magyar Tudományos Akadémia homlokzatán
  • 15 éves a Nemzet Aranya
  • Ötvenezer disznó közé dobják be a látogatókat Stuttgartban

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

A bizalom ára

2013.10.03. 17:05 Viki - Lehetőség Menedzser

Ismét számos tapasztalattal a hátam mögött szeretnék egy nagyon is húsba vágó kérdést megosztani veletek, vagyis azt, hogy milyen mértékű lehet a bizalom, és meddig működik? Amit vállalkozóként folyton hallunk az, hogy érdemes networkingelni, értékesíteni - igen, az érdemes jelzőt használom, mert sokan erről elfeledkeznek- bizalmat építeni, legyen szó a marketingünkről, én márkánkról, vagy csak egy tárgyalásról. De mi is a bizalom? Honnan fakad? Magától nő, vagy tenni kell érte? Mi építi vagy rombolja?

A bizalom fogalma A magyar nyelv értelmező szótára szerint az: “Valakinek az olyan személyre irányuló érzése, akinek becsületességéről, helytállásáról, jó képességeiről, szándékainak helyességéről, segítőkészségéről meg van győződve.” Vagyis, aki a felsorolás szerint tulajdonságai, tettei és szándékai alapján kiérdemli. Nem attól lesz egy kapcsolat biztos, és bizalmon alapuló, hogy kinek mennyije van a céges bankszámlán, vagy éppen a magán számláján, ahogyan az is igaz, hogy ha valakinek nincs éppen elég, akkor előítéletekkel ruházzuk fel a kapcsolatot - gondoljunk itt arra, hogy folyamatos plántálják, hogy ellenőrizzük le a partnerünket. De elég-e az, ha a cégkivonatát megnézzük? Van-e annak 100%-os előrejelezhetősége? Szerintem mindenképpen látni kell az embert.

Ugyanakkor az is igaz, hogy "Lakva ismerszik meg az ember", vagyis van egy stabil üzleti kapcsolat, a céginfó nem jelez végelszámolást, felszámolást, vagy nem mínuszos a mérleg (ez elég ritka) és mégis 1-1,5 év után kiderül, hogy a másik fél nem az, akinek hittük. Vagy éppen fordítva.

Én most ezt azért írom, mert egy olyan szituációba kerültem, ami a fenti sorok egyikében megtalálható. Nem kívánom senkinek. Ez a szituáció alapjaiban rengette meg a bizalmamat és a hitemet is egyszerre, miközben mindent újragondoltam. Ez a folyamat még nem zárult le. Nem hoztam meg a végső döntésemet.

Amit viszont megtanultam: az intuíció nem minden. Eddig számos partnernek és leendő partnernek mondtam nemet, de lehet, hogy ezt az arányt növelnem kell.

Amit megtanultam még: a hit és a bizalom visz előre. Mondjon bárki bármit, én ezt tartom értékesnek, illetve azt a közös értékrendet, amire lehet építeni. Már ha van!

"Ha az ember a legjobbat hiszi valakiről, akkor életre hívja benne a legjobbat. Az embereknek javukra válik, ha hiszünk bennük. Ezt újra és újra tapasztalom." (Agatha Christie)

Azt gondolom, ezt a kérdést érdemes volt felhozni. Igen tanulságos. A saját életemben és céges szempontból is.

Szólj hozzá!

Címkék: vezetés bizalom szemlélet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr835549348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.