Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Ez eddig a legjobb, legkedvezőbb árú kültéri LED lámpa - kihagyhatatlan kerti világítás
  • 100 éves a KLM
  • Matricázás – McLaren MP4/3
  • Friss hírek az Xbox tájáról
  • WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
  • Hogyan olvasd a sportszabályokat? - #2
  • A Tupoljev Tu-22M bombázórepülőgép, 7. rész
  • Tesla - The Great Radio Controversy (1989)
  • Koraszülött baba után milyen ellátások járnak?

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Ismét terítéken a forrásbevonás

2013.04.26. 18:35 Viki - Lehetőség Menedzser

Újra és újra előkerül témaként a mindennapi munka során, és a különböző sajtókban is a forrásbevonás, és ezzel összefüggésben a befektetők kérdése.

Nézzük át, hogyan is tud egy vállalkozás normális esetben forráshoz jutni:
1. eset: Hitel
2. eset: Ismerős segítségével.
3. eset: Intézményesített tőkebefektetők által: pl. Core Venture Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt, vagy fejlesztési vonalon Kisvállalkozás-fejlesztő Pénzügyi Zrt., de ez a lista nagyon hosszú, biztosan találsz rá számtalan példát.
4. Magánbefektető által: ide kell kapcsolat, ők nem hirdetik magukat, nem biztos, hogy rájuk találunk a google-ben, csak vannak, és tudja róluk a saját körük, hogy benne vannak ebben-abban.
5. Pályázati forrásból, pl. A „Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban” című pályázat kapcsán.
6. Közösségi finanszírozással, ilyen például a Civil Selector.

Szóval ezek a lehetőségek állnak a vállalkozni vágyók, vagy már vállalkozók előtt, hol az egyik, hol a másik van trendben.

És ugyanígy: újra és újra előjönnek a csodareceptek, hogy mire kell figyelni és hogyan, és hogy befektető így, hitel úgy. De melyek azok a dolgok, amelyekben minden szakértő egyet ért - így én is, amennyiben ezt a szerepet megelőlegezitek nekem:

1. "Megfelelően alátámasztott üzleti terv nélkül szinte lehetetlen befektetőt találni a vállalkozásunkba. A átláthatóság, a transzparencia kialakítása ezért elengedhetetlen egy forrásbevonásra készülő cég számára. (...) „Ha van termék, ha van csapat, ha van üzleti modell, akkora következő kérdés mindig az, hogy ezek mivel vannak alátámasztva” – mondta Mádi Szabó, aki szerint egy üzleti terv esetén nem hogy a távolabbi terveiket, hanem a jelenlegi pénzügyi helyzetüket sem tudják alátámasztani." (1)

2. "Nem elég a piacképes termék, az igazi sikerhez, a mérhető piaci jelenléthez megfelelő hozzáállásra is szükség van! Mindenkinek pontosan tudnia kell, hogy mi a feladata és azt hogyan kell elvégeznie a közös siker érdekében. (...) Bármi is legyen az a munka, ki kell alakítani a standardokat, amelyek szerint folyamatosan magas minőségben és megfelelő mennyiségben lehet elvégezni a munkát és ki kell képezni minden munkatársat, hogy „becsukott szemmel” tudják mi a dolguk, és hogyan kell azt csinálniuk" (2) Ezt érdemes már a tervezési folyamat során kialakítani, hiszen ez is azt bizonyítja, hogy az ötletünk, projektjük alá van támasztva.

3. "A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) számára komoly kihívás az üzleti terv tartalmi megfogalmazása és formába öntése. Még mindig gyakran halljuk, hogy a terv a vállalkozó fejében van. Holott a külvilág – a piac, a leendő partnerek, a pályázatokat bírálók, a bankok és a befektetők – számára annyit érünk, amennyit megért belőlünk. (...) A finanszírozás megfelelő formájának kialakítása egészen más gondolkodásmódot, tudást igényel, mint a vállalkozás irányítása, a termékfejlesztés, új piacok meghódítása. A céget erre a feladatra tudatosan kell felkészíteni." (3)

Mint látjátok, ezeket nem én mondtam, mégis tökéletesen egyetértek velük. Tény, az 1. lépést, az 1. változást a fejben kell elérni, hiszen ez a folyamat mást vár el egy vezetőtől, mint amit megszokott.

Így az én sikerreceptem a következő:

1. Legyen egy komoly, kidolgozott üzleti terved, koncepciód, és tedd működőképessé!

2. Járj utána a lehetőségeknek, networkingelj, figyeld az információkat!

3. Ezek alapján mérlegeld az üzleti tervedet!

4. Lépj, ha itt van az ideje!

+1: Ne riadj vissza szakértői segítségtől!

+2: Kérdezz, ezzel semmit sem veszíthetsz!

+3: Légy profi, de csak abban, amiben neked kell annak lenned!

(1) Forrás: http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/penz/uj-forras-vallalkozasa-felfuttatasara/

(2) Forrás: http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/a-jo-hozzaallas-a-siker-zaloga/

(3) Forrás: http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/piac/tudatosan-kell-keszulni-a-forrasbevonasra/

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr165248552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viki - Lehetőség Menedzser 2013.05.27. 14:23:30

Nemrég egy rendezvényen vettem részt, ahol egy tőkealap-kezelő cég egyik vezetője tartott arról előadást, hogy mire is kell választ adnia egy befektetés előtt állónak, ezek pedig a következők:
1. Ki a vevő?
2. Hol van a pénz?
3. Mennyi tőke szükséges és mire?
4. Mi a várható megtérülés?

Mielőtt valaki a befektető elé kerül személyesen, ezt max. 2 oldalban meg kell válaszolnia amellett, hogy konkrétan be is mutatja az elképzelést. Ezt előlegezheti meg az üzleti terv, melyet, ha elkészítünk, akkor ebből "könnyű" 2 oldalban összefoglalni a főbb gondolatokat.

Viki - Lehetőség Menedzser 2013.06.06. 10:11:40

A Haszon Nőknek Május-Június számában a fentiek szükségességét erősítjük más szakértők mellett. Lásd: www.facebook.com/LehetosegMenedzsment