Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Ez eddig a legjobb, legkedvezőbb árú kültéri LED lámpa - kihagyhatatlan kerti világítás
  • 100 éves a KLM
  • Matricázás – McLaren MP4/3
  • Friss hírek az Xbox tájáról
  • WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
  • Hogyan olvasd a sportszabályokat? - #2
  • A Tupoljev Tu-22M bombázórepülőgép, 7. rész
  • Tesla - The Great Radio Controversy (1989)
  • Koraszülött baba után milyen ellátások járnak?

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Példa: Üzletifolyamat-kezelés

2013.02.06. 13:38 Viki - Lehetőség Menedzser

bpm.jpgAnnak, aki elméleti megközelítést alkalmazva szeretné a folyamattervezés lépéseit megtenni, ajánljuk a 2000-es évektől az üzleti folyamatok szervezésével kapcsolatban BPM, azaz Üzletifolyamat-kezelés eszköztárának átböngészését. A BPM elősegíti a hatékonyságot az újítások és rugalmasság felé való törekvés és a technikai integráció során, és folyamatosan próbálja meg tökéletesíteni a folyamatokat. Épp ezért "folyamat optimalizációs folyamatként" is lehet értelmezni.

(részletek)

Az üzleti folyamatok újjászervezésének célja:

„Az újjászervezés – valójában – az üzleti folyamatok alapvető újragondolása és radikális áttervezése, drámai javulás elérése céljából, a szervezetek olyan lényeges teljesítménymutatóiban, mint például a költség, a minőség, a szolgáltatás és a gyorsaság.” (Michael Hammer, James Champy)

Erre mindenkinek szüksége van, főleg olyan cégeknek, amelyek kritikus állapotban vannak, vagy stagnálnak, de előrelátó a jövő szempontjából, illetve amelyek piacvezető cégek.

Üzleti folyamatok leírására szolgáló eszközök lehetnek például:

1. Szöveges leírások

2. Táblázatos leírások

3. Grafikus ábrázolások.

És most egy kis sokk. A grafikus ábrázolásoknak számtalan módja létezik, amelyeket érdemes áttanulmányozni. Ilyenek az UML diagramok, az eseményvezérelt folyamatlánc (EPC), illetve a(z) Business Process Model and Notification (BPMN).

És még egy sokk, amiért többen ehhez nem fognak majd hozzá:

A BPM tevékenységeket hat csoportba lehet sorolni: előrelátás, tervezés, modellezés, végrehajtás, monitorozás és optimalizálás. Ezeket a tevékenységeket egymás után kell elvégezni újra és újra, ekkor fog rendesen működni.

Igen, sok munka van vele, de akkor is kell vele dolgozni, ha mi magunk akarjuk a tutit véghezvinni, és olyan modellt felállítani magunknak, ami csak a miénk. De látni kell, hívjuk bárhogyan is a módszert, amivel a folyamatainkat foglaljuk keretbe, megéri megtenni, hiszen nem vitatkozni szeretnénk, nem megróni munkatársainkat, nem bocsánatot kérni, hanem közös erővel együtt dolgozni és a jövőbe tekinteni.

Ehhez persze olyan szemléletre is szükség van, hogy ez vezéreljen.

Szólj hozzá!

Címkék: hatékonyság folyamat rendszer elemzés menedzsment tervezés módszer értékelés erőforrás gazdálkodás

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr975062255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.