Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Pesti történelem egy mosodában...avagy egy 60 éves ruhatisztító üzlet
  • Robotkutyák a parkban
  • A "száraz Amerika" 13 éve - III. - Inni végre szabadon!
  • F1: Ferrari-alkatrészeket foglalt le az FIA
  • A Star Wars részek rangsorolása, új szempontok alapján
  • Egy dunai felderítő feljegyzései
  • Látványos épület fényfestés három napig a Magyar Tudományos Akadémia homlokzatán
  • 15 éves a Nemzet Aranya
  • Ötvenezer disznó közé dobják be a látogatókat Stuttgartban

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Milyen ötletek működhetnek?

2012.05.31. 14:53 Viki - Lehetőség Menedzser

Gyakorlatilag bármelyik, ugyanis nem csak az ötlet számít! Erre már többször felhívtam a figyelmedet!

Mindegy, hogy az ötleted őrült, tökéletes, jó, vagy ’király’ a saját megítélésed szerint, önmagában ennyi még nem elég. Ahhoz, hogy működőképes legyen, jó, ha a sajátod. Azaz nem lopott, vásárolt, talált … Miért is fontos ez? Mert, ha az elejétől benne vagy, akkor tényleg megfontoltan tudod tervezni, számtalan aspektusát látod, és tudsz dönteni a megvalósítás mellett.

Egy szakértőnek elsőre leesik, hogy te mennyire gondolod komolyan az ötletedet.

Vegyünk egy példát. A szuper, tuti befutó ötlet van a birtokodban. És mint az természetes, szeretnél ennek valamilyen formát adni, hogy lásd, megéri-e belefektetni, fektettetni egy kis pénzt. Szóval felkérsz egy tanácsadót, hogy segítsen abban, hogy az ötlet testet öltsön. Az ő kérése az lesz, hogy írd le, mi az ötlet (természetesen titoktartás mellett), szerinted milyen bevételek, kiadások várhatóak belőle, hogyan néz ki ez egyáltalán folyamatok tekintetében, azaz milyen fázisai vannak az indulásnak, a majdani működésnek. Szerinted kivel fog igazán foglalkozni a fent említett tanácsadó: azzal, aki egy oldalban leírja az ötlete tutiságát, vagy azzal, aki kicsivel hosszabb leírásban tényekkel, számokkal alátámasztva próbálja bebizonyítani ötletéről, hogy az most piacképes vagy később válik azzá.

Persze a te válaszod, hogy mindkettővel fog foglalkozni, mert kell neki a pénz. Igen, a tanácsadók 90%-a mindkettővel fog foglalkozni, viszont az a 10 %, aki egyéb gondolatok mentén képzeli el tevékenységét, mint a pénzszerzés, az csupán a 2. esettel fog elkezdeni komolyabban foglalkozni.

Ugyanis egyértelmű, hogy ez az ő ötlete, vagy ha nem is az övé, akkor is fektetett bele energiát, mögötte áll 100%-ig, van fogalma a majdani tevékenységről, tud számolni, lát tendenciákat. Ezek fontos értékek. Az értékre érdemes alapozni. Az érték megnyilvánul majd a bevételekben is. Ahogyan a hajlandóság, rugalmasság is, amelyek segítségével szemléletváltozás által az ember a piacon tud maradni. Most a piac ilyen ötletekre, vállalkozókra, hajlandóságra vár. Én ebben hiszek. 

Szólj hozzá!

Címkék: siker ötlet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr384557293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.