Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Pesti történelem egy mosodában...avagy egy 60 éves ruhatisztító üzlet
  • Robotkutyák a parkban
  • A "száraz Amerika" 13 éve - III. - Inni végre szabadon!
  • F1: Ferrari-alkatrészeket foglalt le az FIA
  • A Star Wars részek rangsorolása, új szempontok alapján
  • Egy dunai felderítő feljegyzései
  • Látványos épület fényfestés három napig a Magyar Tudományos Akadémia homlokzatán
  • 15 éves a Nemzet Aranya
  • Ötvenezer disznó közé dobják be a látogatókat Stuttgartban

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

A XXI. század vezetőjének fogalomgyűjteménye 4.

2012.04.10. 07:47 Viki - Lehetőség Menedzser

Innováció

A gazdasági fejlődés elengedhetetlen eszköze az innováció, ami alapvetően újdonságot hoz a szervezet életébe. Ez az újdonság realizálódhat egy termékben, szolgáltatásban, egy folyamatban, vagy a szervezet akármelyik egyéb elemében, amivel valamilyen újszerű dolog jön létre. Mivel az innováció mindig valamilyen újdonság, így nem feltétlenül kell nagy, több milliós szervezetfejlesztésre gondolnod. Kis lépések- apró innovatív gondolatok is teremthetnek értéket.

Fontos, hogy az innovatív cég célkitűzései végső soron nem különböznek a nem innovatív cégekétől. Az innováció egy eszköz a kezedben, amelynek révén a nyereséget és a szervezet értékét tudod növeli.

Mikor használjam ezt a kifejezést?

Bármikor, mindig, az autóban ülve, egy tárgyalás közepén. Az innováció nem egy egyszeri dolog, kell, hogy belebegje a szervezet auráját, hiszen bármikor előtűnhet egy gondolat, ötlet, amely elindít az úton. Ne valami helyett, hanem minden mellett használd a fogalmat!

Versenytárs

A szervezetnek ahhoz, hogy sikeres legyen a piacon, ismernie kell a piaci szereplőket, akik a tevékenységét befolyásolják, így nem szabad csak a fogyasztók/vevők oldalát ismerni, hanem szükséges a versenytársakkal is foglalkozni, hiszen ugyanazon a piacon többen akarjuk ugyanazt a vevői csoportok elérni, és ha ismerjük, hogy kik vannak még rajtunk kívül a versenyben, akkor saját magunkat, termékünket, szolgáltatásainkat is sokkal jobban pozícionálhatjuk.

Mikor használjam ezt a kifejezést?

Akkor, amikor szó esik a konkurenciáról. Tudom, nem szeretsz rájuk gondolni, azonban kell. A konkurencia nem feltétlenül rossz. Segít minket abban, hogy megtaláljuk helyünket, egyediségünket a piacon, rengeteg infóval szolgál, általunk magunkat is jobban ismerhetjük, így ha meglátod a konkurenciád hirdetését, ne kikapcsold a TV-t, rádiót, vagy becsukd az újságot, hanem szemléld figyelmesen, kezeld versenytársként, tanulj tőle, lépd meg azt a lépést, amit ő esetleg nem vesz észre.

Piac

És eljutottunk a piachoz, ami gyakorlatilag a cégünk működésének színtere: Mi terméket, vagy szolgáltatást adunk, amiért cserébe pénz kapunk. Ez a butított verzió. És egyáltalán nem ilyen egyszerű. A piacra be kell törni, meg kell maradni, szükség van megújulásra, és alkalom adtán a visszavonulásra is, hiszen a piac állandóan változik, mikro és makro tényezők befolyásolják, amelyek eljutnak a te cégedig, termékedig, szolgáltatásodig.

Mikor használjam ezt a kifejezést?

Ez is olyan, mint az innováció. Mindig figyelni kell, nem feledkezhetsz meg róla, nem bújhatsz el előle. Rengeteg lehetőség rejlik benne, de csak akkor aknázhatod ki, ha nyitott vagy, az aktuális információkkal tudsz bánni, és meg is akarod lépni a szükséges lépéseket.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny piac innováció fejlődés eszköz konkurencia versenytár

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr184374682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.