Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Ez eddig a legjobb, legkedvezőbb árú kültéri LED lámpa - kihagyhatatlan kerti világítás
  • 100 éves a KLM
  • Matricázás – McLaren MP4/3
  • Friss hírek az Xbox tájáról
  • WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
  • Hogyan olvasd a sportszabályokat? - #2
  • A Tupoljev Tu-22M bombázórepülőgép, 7. rész
  • Tesla - The Great Radio Controversy (1989)
  • Koraszülött baba után milyen ellátások járnak?

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Hogyan ne írjunk üzleti tervet?

2012.03.29. 08:45 Viki - Lehetőség Menedzser

(Kép forrása: http://passivenicheincome.com/your-passive-niche-income-business-plan-part-2.html)

Az elmúlt hetekben számtalan üzleti tervet néztem át, és siralmas helyzetkép tárult a szemeim elé: egyszerűen nem értik az emberek az üzleti terv lényegét! Hiszen mi is az üzleti terv elsősorban?

A vállalkozás életében az üzleti terv egy lehetséges tervezési módszer, mely keretet ad a vállalkozás megfelelő, rövid és hosszabb távú stratégiájának kialakítására. (Forrás: www.uzletitervezes.lap.hu). Ezen felül, ha hitelre, vagy befektetésre van szükség az „álom” megvalósításához, szintén ez a dokumentum nyújt kapaszkodót.

Szóval ez a dokumentum az alapja annak, hogy belekezdj valamibe, vagy továbbvidd azt a valamit, amivel már foglalkozol. Az ötlet, mondhatni senkit sem érdekel, ha nem tudod alátámasztani a sikerességét. Mégis azt látni, hogy fontos elemekről feledkeznek az üzleti terv készítése során.

Nem határoznak meg célcsoportot, a piaccal távolról sincsenek képben, nem tudják, hogy egyáltalán hogyan is érjék el a fogyasztókat, kimaradnak költségtételek, amelyek megkérdőjelezik a befektetés megtérülését, és akkor még nem is beszéltünk az összefüggések, következtetések hiányáról, és a rendszer nélkül összetákolt táblázati adatokról.

Vagyis, ha én lennék az, akit megkeresnek azzal, hogy hitelezzek, befektessek, egy komoly mosollyal az arcomon tessékelném ki az illetőt, hogy adnék én, de nincs mire. Pedig lehet, hogy ez az évszázad biznisze, de ha nem fogott meg, nem bizonyította be, hogy megéri ez nekem, akkor minek vesztegessem el az időmet, és pénzemet.

És ami a legborzasztóbb, nem kell hozzá szakértőnek lenni, hogy egy jó üzleti tervet összeállítson az ember. Szóval honnan is induljunk neki?

Számos honlap rendelkezik infóval, hogy milyen részei legyenek a tervnek, itt meg is említek néhányat:

http://vallalkozokedv.webkatalogus.com/uzleti_terv.html

http://www.vallalkozas-okosan.hu/uzleti_terv_keszitese

Es számos hely van, ahol olyan táblázatokat lehet megvenni, amelyek segítségével értelmetlen táblázatok helyett átlátható pénzügyi elemzés alá vethetjük a tervünket, nem mellékesen segítségével eszünkbe juthatnak olyan költségek is, amelyeket normál esetben kihagynánk.

Szóval mindenkit arra bíztatok, hogy vegye a fáradtságot, és az időt arra, hogy elpepecseljen az üzleti terve készítése során, és tényleg szerezzen nagy mennyiségű információt. És ha ez nem menne, bízzon meg egy szakember, hiszen végtére is ő fogja tudni, hogy mit akar látni egy befektető, vagy a hitelintézet.

Ne azért veszíts el egy lehetőséget, mert hiányos dokumentum van a kezedben.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing stratégia üzleti terv

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr274347298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.