Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Ez eddig a legjobb, legkedvezőbb árú kültéri LED lámpa - kihagyhatatlan kerti világítás
  • 100 éves a KLM
  • Matricázás – McLaren MP4/3
  • Friss hírek az Xbox tájáról
  • WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
  • Hogyan olvasd a sportszabályokat? - #2
  • A Tupoljev Tu-22M bombázórepülőgép, 7. rész
  • Tesla - The Great Radio Controversy (1989)
  • Koraszülött baba után milyen ellátások járnak?

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Innováció mellett

2012.02.20. 10:00 AStratéga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előző bejegyzésemben azt írtam le, hogy mi szól az innováció ellen. És most azt fogom, hogy mi szól mellette.

Szóval öveket becsatolni, jönnek az érvek!

Nincs pénz: BRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!! Kinek van?!?!?!?! Persze, hogy a zsidóbolsevikgyurcsánysoros bagázsnak, meg a bankoknak. Na, de kérem! Ez nem igaz! Először is, mire kellene pénz? Tudjuk egyáltalán? Foglalkoztunk vele? Terveztünk? Tudjuk mennyi kellene? És mire? Uram bocsá' eszünkbe jutott alternatív megoldás? Szóval a pénzről először ennyit....

Nincs idő erre: akkor tessék találni, átszervezéssel, munkamegosztással, vagy kérjünk segítséget (tudom, hogy ez a mániánk, de ebből élünk :-D), vagy beszélgessünk az alkalmazottainkkal stb. Szóval üljünk le, és nézzük meg, honnan tudunk időt szakítani erre. (kockás papír, ceruza, és mindent le tudunk írni)

Aztán: mit szólnak majd a kollégák? Erre zsigerből azt mondanám, hogy kit érdekel? Akarnak munkahelyet vagy nem? Na, de ne legyünk kapitalisták, foglalkozni kell persze az emberekkel. Valójában ez lesz a legegyszerűbb: be kell vonni őket, figyelembe kell venni a véleményüket, de nem valami mesterkélt módon, hanem természetesen. Ha eddig nem kérdeztük meg őket erről, akkor ne kezdjük valami teátrális összejövetellel, mert az mindenkinek kényelmetlen lesz. Kezdjük kicsiben, először csak röviden, majd mindig egyre előrébb. Úgy, ahogy a kisherceg a rókát szeliditette.

Amiért az innováció alapvetően fontos: A PIACON MARADÁSÉRT!!!!!! Tessék megérteni, hogy ha akarjuk, ha nem, az fog a piacon maradni, aki képes fejlődni. 

És lehet nagyképűnek lenni, hogy mit beszélünk mi, meg hogy csak azoktól fogadunk el tanácsot, akik már megcsinálták. Lehet arra hivatkozni, hogy hát jön a bevétel, és nem csinálunk semmit, de higgyétek el, ez csak önámítás. Ja, a nagyképűségről pedig csak annyit, hogy Bölcs Salamon is megírta: A bukás előtt kevélység jár. Ezt érdemes a szemünk előtt tartani.

1 komment

Címkék: jövő innováció tervezés tanács versenyképesség előrejutás

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr214104051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hegyi Gábor · http://blog.efke.hu 2012.02.20. 13:16:41

Na, most én is cáfolhatom meg az előző cikkhez írt ellenérvem... (Emlékeztetőül: Ha valami újat találok ki, a konkurencia úgyis ellopja, lemásolja az ötletet!)

Mondjuk egész hosszú írást lehetne összerakni arról, hogy "tényleg lemásolja/ellopja-e", "le tudja-e valóban másolni", illetve hogy "kell-e tenni ez ellen".

Igazából minden vállalkozásnak (vállalkozónak) magának kell eldönteni, hogy vezető (innovátor) akar-e lenni, vagy követő (másoló).

Mindkét irányzat életképes lehet, ahogy az a harmadik is, hogy "másolunk, de közben továbbfejlesztünk", azaz vegyítjük a kettőt.