Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Ez eddig a legjobb, legkedvezőbb árú kültéri LED lámpa - kihagyhatatlan kerti világítás
  • 100 éves a KLM
  • Matricázás – McLaren MP4/3
  • Friss hírek az Xbox tájáról
  • WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
  • Hogyan olvasd a sportszabályokat? - #2
  • A Tupoljev Tu-22M bombázórepülőgép, 7. rész
  • Tesla - The Great Radio Controversy (1989)
  • Koraszülött baba után milyen ellátások járnak?

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

Egy eset...

2012.02.03. 10:42 Viki - Lehetőség Menedzser

Fontosnak tartom, hogy a 21. században már ne olyan gondokkal kelljen küzdenünk, ami az egyik ismerősömmel pár órával ezelőtt megesett. Adott egy szituáció: X felhívja Y-t, hogy küldene a főnökének egy e-mailt, azonban szüksége lenne hozzá az e-mail címére. Y, aki titkárnőként dolgozik ezen a helyen, arra hivatkozik, hogy nem adhatja ki az e-mail címet, így nem fogja elküldeni e-mailen Y főnökének e-mail címét X számára, és telefonban sem diktálja be, mert bonyolult, viszont, azt meg tudja tenni, hogy átfaxolja. A szituációt, vagyis a hívást ebben az esetben nagy röhögés követi X részéről, Y valószínűleg teljesen normálisan kezeli a szituációt, amit az is megerősít, hogy míg X és társa 20-szorra nevetnek a szituáción, a fax megérkezik a hőn áhított e-mail címmel.

Elemezzük a helyzetet:

X részéről:

  • teljesen jogos elvárás, hogy az e-mail címet elkérje, és ezt a 21. század vívmányainak köszönhetően elektronikusan meg is kapja
  •  különösen jogos elvárás egy titkárnőtől, hogy felhasználószintű számítástechnikai ismeretei legyenek

Y részéről:

  • egyértelmű, hogy utasításokat követ legjobb tudása szerint
  • ugyanakkor neki is érdeke, hogy jó benyomást keltsen a másik fél számára

Ki milyen hibát követett el?

X részéről:

Egyetlen hibát tudok felróni neki, ami pedig az, hogy ebben a szituációban csak az Y személyt minősítette, ahelyett, hogy végiggondolta volna, hogy Y főnöke is megéri a maga pénzét, ha hagyja, hogy így működjön a szervezete.

Y részéről:

Naivitás, a jelenlegi helyzetébe való belesüppedés, szűklátókörűség, amely megakadályozza őt saját maga fejlesztésében.

Y főnöke:

Vezetői szűklátókörűség, amely fakadhat nemtörődömségből, megszokásból, vagy lényeges dolgok figyelmen kívül hagyása (az alkalmazottak képzése, a szervezetben működő folyamatok ismerete, javítása, alkalmazkodás a 21. századi követelményekhez).

Nem hittem, hogy 2012.02.02-án megélek egy ilyen történetet. 10 éve normális lett volna, 2 éve megmosolyogtam volna, most szomorú vagyok emiatt. Ez egy szituáció, de ha ez egy nap alatt többször fordul elő, akkor mennyi drága munkaidő esik ki feleslegesen. És lehet, hogy Y egy gyöngyszem (ugye nem ismerhetjük a képességeit), de azt nézve, hogy ez milyen károkat okozhat közvetlenül egy szervezetben, rendkívül elszomorító.

Remélem, a ti cégeitekben már nem ilyen problémákkal kell szembe néznetek! A 21. század kihívásokkal teli, de másmilyenekkel.

Szólj hozzá!

Címkék: elvárás tudás fejlődés század vezető 21.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr24058258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.