Hozd lendületbe a vállalkozásodat

A Lehetőség Menedzsment blog a következő kérdéseket járja körbe: Milyen a 21. század hatékony vezetője a mikrovállalkozásokban? Milyen eszközökkel tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat? Melyek a kkv szektor különlegességei? Van-e élet a cégeknek a válságban és azután?

Címke feed

  • Ez eddig a legjobb, legkedvezőbb árú kültéri LED lámpa - kihagyhatatlan kerti világítás
  • 100 éves a KLM
  • Matricázás – McLaren MP4/3
  • Friss hírek az Xbox tájáról
  • WTCR: Elképesztően peches volt Michelisz a makaói időmérőkön
  • Hogyan olvasd a sportszabályokat? - #2
  • A Tupoljev Tu-22M bombázórepülőgép, 7. rész
  • Tesla - The Great Radio Controversy (1989)
  • Koraszülött baba után milyen ellátások járnak?

Címkék

21. (2) befektetés (1) befektető (1) bevétel (2) bizalom (1) boldogság (1) cég (12) cégem (1) cégvezetés (4) cégvezető (2) cél (5) célkitűzés (8) csapat (2) csőd (2) delegálás (1) döntés (17) elemzés (10) előrejutás (2) elvárás (1) érdektelenség (1) erőforrás (5) érték (2) értékelés (11) eszköz (30) eszközök (2) fejlesztés (3) fejlődés (16) feladat (1) felelősség (7) fogalomgyűjtemény (1) folyamat (11) gazdálkodás (3) gondolat (5) hatékonyság (8) hit (1) hitel (2) honlap (2) hozzáállás (11) humánerőforrás (8) idő (2) információ (6) ingyen (1) innováció (13) jövő (13) jövőkép (3) készségek (5) kiadás (1) kiút (1) kivárás (1) kkv (1) kockázati (1) kölcsön (1) koncepció (2) konkurencia (2) különlegesség (1) lehetőség (22) lelkesedés (1) lépés (2) lista (1) magánélet (1) malév (1) marketing (1) megfontoltság (3) megoldás (2) megtakarítás (2) menedzsment (3) módszer (2) motiváció (4) múlt (2) munkatárs (1) munkatársak (12) munkavállalók (1) nap (1) nehézség (4) nehézsége (1) nehézségek (3) nézet (1) nyílt (1) objektivitás (4) ok (1) online (1) ötlet (11) pályázat (9) pénz (2) piac (4) piacelemzés (1) proaktivitás (1) probléma (2) problémák (5) projekt (1) prosperitás (1) recept (2) rendszer (9) segítség (12) siker (7) stratégia (18) szabadulás (1) század (2) szemlélet (30) szerencse (1) szervezet (7) szolgáltatás (1) támogatás (2) tanács (2) tanácsadás (2) tanulás (3) tanulság (1) tapasztalat (7) termék (1) terv (12) tervek (1) tervezés (28) teszt (2) tőke (2) tudás (6) tudatosság (15) tulajdonosi (1) üzlet (12) üzleti (6) válság (4) változás (6) vélemény (1) verseny (2) versenyképesség (4) versenytársak (1) vezetés (3) vezető (26) visszajelzés (11) vita (1) vízió (3)

A fejlődés a lényeg

2011.12.05. 15:08 AStratéga

 

Ahogyan a fenti kis strip-ből is nyilvánvaló, a legtöbben most így érezhetjük magunkat. Egyre több helyről hallom, hogy 2012 nehéz lesz, növekszik az ÁFA, emelik a benzin árát, IMF az ajtóban (vagy már a spájzban) vagy az államcsőd van a spájzban, már nem is tudjuk. Árfolyam az egekben, államkötvény kamata mindenkinek jó, csak nekünk nem, a jegybank is kamatot emel stb...

Szóval ha a fejlődést nézzük, akkor a második és harmadik kocka teljesen megállhatja a helyét- most nincs pénzem-jövőre még ennyi sem lesz- utána pedig már még annyi sem. Szóval induljunk ki ebből. Legyünk matekosok: tegyük fel, hogy nincs sok pénzünk, és van egy cégünk, aminek kellene valami bevételt generálni. Mit teszünk? Nem vagyunk Steve Jobs-ok, nagyapánk nem a Zwack családhoz tartozik, szülők pedig csak hűledeznek, hogy miért is vagyunk vállalkozók: "én megmondtam neked fiam, hogy nem lesz jó..." (Köszi, anyu, az áldásokat, de nem tudom már elhordozni, annyi van belőle :-). Szóval mit teszünk?

Tipikus lépések:

1) frász kerülget a 2012-es évtől. Inkább beletemetkezem a napi munkába, csak ne kelljen arra gondolni mi is lesz jövőre. Annak is örülök, ha egy-két telefont kapsz egy nap. 2012-nek pedig legyen 2012 a gondja.

2) rajtam ugyan nem fog a válság, én tökös legény vagyok, mindennek neki megyek (mert hát a legjobb védekezés a támadás), így minden este úgy hajtom álomra a fejem, hogy ma is megharcoltam a napi harcom (engem ugyan senki nem ver át, senki nem szívja a vérem), és várom a holnapi napot a következő harcért. És 2012? Hol van még? Hiszen holnap is vár egy-két csata, néhány értetlenkedő ügyfél, aki nem érti, hogy az én termékem a legjobb stb.

3)már nem érdekel 2011. 2011-nek már vége, a jövő már itt van. Nekem a legfontosabb az, hogy a jövőt lássam, és nem a válságot nézem, hanem a fejlődést, a haladást. 2012-re olyan szuper terveim vannak, hogy megdöntünk minden eddigi eladási rekordunkat. Én hiszek a pozitív gondolkodásban!!!

Lehetne ezt még fokozni, még több példát leírni, de már ennyiből is kiviláglik az, amiről ma értekezni szeretnék: ARANY KÖZÉPÚT!!!!! Néhány közhellyel indítok:

- vetés nélkül nincs aratás (kollégáim szerintem ettől már hánynak, de véleményem szerint ez az egyik legfontosabb alaptörvény)

- a múltból érthetjük meg a jövőnket és abból is építhetjük: hiszen ha nem tudunk a múltból tanulni, akkor teljesen mindegy lesz, hogy merre megyünk tovább, ugyanazokat a köröket fogjuk folyamatosan járni.

- ha nem én találom ki, kitalálja más, és megvalósítja más (ez alapján, ha Steve Jobs nem találta volna ki az iPhone-t, akkor kitalálta volna más..)

Tehát véleményem szerint ahhoz, hogy a 2012-es év sikeres legyen a következőket kell megtennünk:

1. lépés: jelenlegi helyzetünket értékeljük (piac, termék stb), és ezt tegyük meg a 2011-es évvel is.

2. lépés: ismerjük meg pontosan a versenytársak termékeit, és próbáljuk meg megítélni, hogy hová tarthat a piac (egy kicsit engedjük el a fantáziánkat, és ehhez kérjük kollégáink segítségét is)

3. lépés: tervezzük meg, hogy mit fogunk tenni a termékünkkel jövőre, alapul véve az 1. és a 2. lépésben összegyűjtött infókat.

4. lépés: nézzünk szembe 2012 első félévével számokban vagyis készítsünk pontos tervet és részletes stratégiát, hogyan is érjük el a céljainkat.

A lépéseket fűszerezzük meg a fenti közhelyekkel, és máris sokkal sikeresebbek lehetünk. És ami nagyon fontos: nem szabad csak a múltban és csak a jövőben élni, valamint óvakodni kell attól, hogy a válságot annyira ignoráljuk (micsoda szuper szókincsem van :-)), hogy még véletlenül se vegyük figyelembe. Attól még hogy nem vagyunk hajlandóak észrevenni, a fejünk az oroszlán szájában van.

Múlt-jelen-jövő, vetés-aratás-vetés...., terv-fejlődés-siker ezek a kulcsszavak!

Csak előre! (de néha nézz hátra, hogy kik jönnek utánad :-)

Szólj hozzá!

Címkék: döntés innováció stratégia fejlődés csőd vezető szemlélet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetosegmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr153440069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.